Diskuse:Člověk: Porovnání verzí
ebs>Moravec Bez shrnutí editace |
m (naimportována 1 revize) |
(Žádný rozdíl)
|
Aktuální verze z 28. 3. 2023, 12:24
Poznámky z redakčního procesu:
Stav tech. redakce: ! - hotovo vč. transkripcí
Technická redakce: cimala - 2012-01-18
Stav revize MP: - - neprovedeno
Korektorské poznámky (mohou být už vyřešené):
Trošku mi chybí vysvětlení celistvosti člověka podle verše 1 Tes 5:23 duch, duše i tělo, a jestli je toto pojetí obrazem Trojice:
Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
Nerozumím výroku:
tělo je médium ducha (Coreth).
A také proč je tady naznačena opozice vůči pojetí těla a duše?
Z druhé strany řečeno...
"Člověk dosahuje definitivního dovršení v bytostné jednotě těla a duše"
Kde je duch?
Někteří katoličtí teologové (v katechismu) mluví v této souvislosti o duši duchové, namísto ducha. V hesle duše ani zde o tom není zmínka.
Toto vysvětlení celistvosti člověka -duch, duše i tělo- se v náznaku nachází u hesla duše, podle mého názoru by mělo být rozvinutější a u člověka.
uloženo: halasova, 20.01.2010 12:20
Náměty korektorů jsou zapracovány do hesla "antropologie biblická", na něž je odkaz hned na začátku. Toto heslo ještě projde Martin Prudký. PP
uloženo: pokorny, 05.07.2011 10:01
Balabánovo heslo upraveno, může zůstat s odkazem na heslo -antropologie biblická. Upozorňuji Martina, aby se na to ještě podíval.
uloženo: pokorny, 10.07.2011 11:13